Зважаючи на заходи щодо попередження поширення захворювання на коронавірус СОVID-19 та введення карантину в закладах освіти еколого-природничий ліцей №116 міста Києва в нових освітніх умовах продовжує працювати з учнями.
Адміністрація ліцею та педагогічний колектив вирішує задачі навчання дітей сучасними засобами комунікації.
Педагоги організували свою роботу в нових умовах, де під руками немає дошки та указки, а лише монітор комп’ютера чи екран телефону. Втім, чимало вчителів вирішили не зволікати, а кинулися самостійно вивчати різні освітні платформи, щоб якомога швидше перенести навчальний процес у віртуальний простір.
Виконання навчальних планів освітньої програми здійснюється шляхом використання різних форм асинхронного дистанційного навчання.
Найпопулярнішим поки що лишається спілкування через групи у «Вайбер» в яких педагоги ліцею надають консультативну допомогу та спілкування через електронні адреси вчителів (адреси електронних скриньок педагогів оприлюднено на сайті Ліцею в розділі «Новини» ).
Наразі ми вивчаємо і узагальнюємо досвід роботи педагогів з метою подальшого поширення найефективніших форм і засобів навчання, що сприяють опануванню учнями програмового матеріалу й формуванню в дітей однієї з ключових компетентностей - самостійного навчання упродовж життя.
Окрім звичної роботи з підручником, діти працюють на різних освітніх платформах, таких як: «МійКлас», «Прометеус», «Інтерактивне навчання» видавництва «Ранок», «На урок», «Всеосвіта», реалізовують проекти, готують творчі звіти.
Для урізноманітнення навчання та дозвілля ліцеїстам (з урахуванням вікових особливостей) рекомендовано сайти, які допоможуть у самостійному опрацюванні тем, надано перелік сайтів із дитячою та шкільною літературою, список рекомендованих навчальних фільмів, а також фільмів і мультфільмів для перегляду із сім'єю.
Для комунікації між усіма учасниками освітнього процесу використовуються різні канали: соціальні мережі «Вайбер», «Телеграм», «Ватсап», «Фейсбук»; програми Zoom, Skype; електронне листування gmail, ukr.net та ін.
Проблеми, які доводилось найчастіше вирішувати в період запровадження обмежувальних заходів:
- не всі учні мають доступ до Інтернету;
- виникають технічні проблеми через перенавантаження освітніх платформ;
- низька мотивація деяких учнів до навчання дистанційно.
Не дивлячись на ці проблемні питання, педагогічний колектив еколого-природничого ліцею надає освітні послуги своїм учням та розуміє, що саме від активної співпраці батьківського, учнівського та педагогічного колективів залежить подальший успіх реалізації освітніх програм.
|