Період адаптації учнів 5 класів до навчання є одним із найважчих періодів шкільного життя. Більшість учнів переживають перехід із початкової школи до основної як важливий крок у своєму житті. Поява декількох учителів-«предметників» із різними вимогами, характерами, стилем викладання є для них очевидним показником дорослішання. Ефективний перебіг процесу адаптації п’ятикласників до навчання в основній школі забезпечать: цілеспрямоване координування дій адміністрації школи, учителів-«предметників», класного керівника, просвітницька робота практичного психолога з колективом.
У ліцеї проведено круглий стіл «Адаптація учнів 5-х класів до навчання», у якому взяли участь практичний психолог, класні керівники та вчителі, що викладають у 5-х класах.
Практичний психолог ліцею Долинська-Беліменко Жанна Анатоліївна виступила зі звітом про адаптацію учнів 5-х класів, надала рекомендації відповідно до результатів діагностики рівня адаптації 5-класників класним керівникам та вчителям-предметникам. Учасники заходу обговорили особливості поведінки учнів з підвищеним рівнем тривожності та виробили рекомендації щодо усунення тривожності деяких учнів.
Учителі-«предметники», класний керівник, адміністрація ліцею мають створювати такі ситуації, що давали б учням змогу проявляти ініціативу, відчувати, що вони мають право на помилку, власну думку, сприяли їхній участі у спільній діяльності, забезпечували працю в умовах альтернативи, вибору. Надзвичайно важливим завданням педагогів є сформувати дружній учнівський колектив та забезпечити демократичну атмосферу під час освітнього процесу.
|